niedziela, 20 kwietnia 2014

Babeczki z cytrynową nutką

Są pyszne, dość "ciężkie" i syte, ale przy tym wilgotne i z wyraźnym aromatem cytryny. Można je polukrować, ale nie zdążyłam ;-) bo zniknęły. U nas trafiły do wielkanocnego koszyczka ozdobione "zieleninką" :-)





Składniki na ok. 12 babeczek:
  • 250 g naturalnego jogurtu (najlepiej w temp. pokojowej)
  • 150 g roztopionego masła
  • 4 jajka (powinny być w temp. pokojowej, ale ja wyjęłam z lodówki i też się udały ;-) )
  • skórka otarta z 2 cytryn
  • 300 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta  soli
  • 250 g cukru pudru
W naczyniu wymieszać jogurt z roztopionym i lekko przestudzonym masłem. Dodać jajka, skórkę z cytryny i roztrzepać.
Dodać przesianą mąkę z sodą, solą i cukrem. Wymieszać rózgą lub łyżką tylko do połączenia się składników i uzyskania gładkiej masy, nie dłużej.
Ciasto nałożyć do 3/4 wysokości foremek na babeczki.
Piec w temperaturze 170ºC przez 25 - 30 minut.

2 komentarze:

  1. Pyszności, zbliża się niedziela, może wykorzystam Twój przepis:))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis polecam - u mnie dzieciaki mieszały i wyszły :-) Do tego zapomniałyśmy o jajkach i dodałyśmy je po mące dopiero ;-)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania :-) Z góry dziękuję za wszystkie wpisy :-)

zobacz także inne posty